Wednesday, March 16, 2011

Ar-Rahnu Agrobank Miri Beroperasi tidak lama lagi

Kebanyakan stok emas yang ada terutamanya PG's collectors di Miri, akan dipajak di Bintulu, umpama orang di Europe menyimpan emas di Switzerland. Kalau tak percaya, boleh refer Cik Rina, Agrobank Bintulu.
Stok datang,... Bintulu,... asal stok datang 190km driving untuk memajak emas ataupun bak kata orang Malaya, "merempit".....bila masa kita ni jadi Mat Rempit?.

Oleh sebab itu, banyak rungutan, traumatamanya Agent PG, melalui laman sosial seperti Facecook mencetuskan idea "Gerakan Mendesak AGRO BANK Mengadakan Operasi Ar-Rahnu di MIRI".
When there is a demand, there will be a supply in in term of service.

Pihak Agrobank Miri mengambil langkah positif untuk membuka perkhidmatan Ar-Rahnu untuk simpanan Bars & Coins, yang tidak disediakan oleh rival mereka. Antara info terkini adalah :-
  • Operasi dijangka bermula pada minggu ini atau minggu depan.
  • Had densimeter adalah hanya 200g, seperti di Bintulu.
Dengan ini, market segmentation Gold Bar 250g tidak sesuai bagi mereka yang berniat untuk memajak ke Agrobank, tetapi kepada collectors yang suka menyimpan emas dibawah bantal, 2-3 karung pun boleh beli, no problem.

Saya syorkan supaya "gold lover" di Miri, membuka safe deposit box di Public Bank, Jalan Cina, serendah RM120 setahun, kerana ia berdekatan dengan Agrobank yang mempunyai jarak perjalanan 1 minit sahaja seperti diagram di bawah. Ini memudahkan transaksi Ar-Rahnu dari segi jarak perjalanan kepada mereka yang berada di kasawan yang agak jauh dari city outskirt.

Jalan kaki 1 min saja

No comments:

Post a Comment